شبکه اجتماعی توییتر از سال ۲۰۰۶ میلادی تاکنون محدودیت ۱۴۰ کاراکتری را برای پست‌های خود اعمال کرده است. اکنون افزایش سقف توییت‌ها به ۲۸۰ کاراکتر در دسترس عده محدودی قرار دارد و در صورتی که این آزمایش موفقیت‌آمیز باشد، به زودی در دسترس تمام زبان‌ها قرار خواهد گرفت.

در سال ۲۰۰۶ پیغام‌های متنی عادی محدودیت ۱۶۰ کاراکتری داشتند و گروه سازندگان توییتر تصمیم گرفتند محدودیت ۱۴۰ کاراکتری را اعمال کنند تا ارتباط کاربران مختصرتر شود.سقف ۱۴۰ کاراکتر در برخی نقاط جهان مشکلی را ایجاد نمی‌کند، زیرا نمادها و کاراکترهای مورد استفاده در زبان آن مناطق، اطلاعات بیشتری را به مخاطب منتقل می‌کنند.

برای مثال توییت های ژاپنی به طور متوسط ۱۵ کاراکتر طول دارند؛ در حالی که توییت‌های انگلیسی به طور متوسط از ۳۴ کاراکتر تشکیل می شوند. تنها ۰٫۴ درصد از توییت‌های ژاپنی از سقف کاراکترها استفاده می‌کنند در حالی که این آمار در توییت‌های انگلیسی به ۹ درصد می‌رسد. 

اکنون افزایش سقف توییت‌ها به ۲۸۰ کاراکتر در دسترس عده محدودی قرار دارد و در صورتی که این آزمایش موفقیت‌آمیز باشد، به زودی در دسترس تمام زبان‌ها قرار خواهد گرفت تا کاربران بیش از پیش تشویق به استفاده از توییتر شوند.

سازندگان توییتر معتقدند ساختار این شبکه به‌گونه‌ای طراحی شده که به‌سادگی امکان به اشتراک‌گذاری افکار را برای کاربران فراهم می کند و در عین حال ویژگی اختصار را که توییتر به دلیل آن مشهور شده، حفظ کرده است. 

منبع : telegraf

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

I'm not a spammer This plugin created by memory cards